Blogged.my

Thursday, March 10, 2011

Contest Mesti Menang

Assalamualaikum

Selepas beberapa kali menilik,membelek blog  Miss Tatie tentang contest yang dianjurkan tu...rasa macam nak join...best jugak berangan kan..hehehe... :p

**** Perkahwinan saya lebih lengkap dengan adanya pelamin, hantaran dan baju ini kerana saya hanya mahu sekali seumur hidup menjadi yang halal untuknya...berasa tanggungjawab untuk bersama selamanya menempuh dugaan senang dan susah bersama-sama dan.....melahirkan pewaris yang dapat menjaga maruah agama dan bangsa kita....Insyaallah..amin....~

Now i'm presenting my lovely purple concept............



Pelamin anganku....WOW! hehehe...sweet kan....mengagumkan..comel..meriah banyak bunga..siap ada sangkar burung lagi..cute...i like...... ;)
haaa....memandangkan tema kita ungu, tak boleh juga semuanya nak ungu..nanti tenggelam la raja sehari kita kan... :p
emm,gambar ni search kat google..1st tengok gambar ni terus jatuh hati..macam nak kawin sekarang jugak..hahah..sabar oke sabar...sekarang kita tengah berangan..jangan over ok... :)
Saya pinjam gambar pelamin ni ye cik ladymiaka86.blogspot.com.. heee..tq



Seterusnya baju pengantin buat si raja sehari.... :)
Memandangkan konsep yang saya angankan ialah serba ungu or lavender or sama waktu dengannya...jadi, baju pengantin mesti lah warna ungu...emmm, saya juga minat dengan songket....taste ala2 orang lama..hihii...tak salah kan kita yang hidup di zaman serba moden ni guna pakai idea orang lama kita kan...cantik songket ni sebenarnya tahu... :)
macam gambar kat atas ni kita boleh gabungkan unsur songket dengan unsur moden...sweet... ;)



Macam baju pengantin ni pulak sangat ayu....ala2 pasangan pahlawan zaman 5Hang kan...hehehe...
ayu dan sopan anak mak..... :)



Ni pulak sireh junjung.....wajib ada bagi setiap hantaran...adat Melayu kita.... :)
bunga mawar warna ungu pun mesti ada ok...tambah jugak bunga kemboja atau bunga melur untuk wangikan sireh junjung kita...wangian semula jadi gitu... ;)


Hantaran untuk pengantin.... :)
Gabungan riben ungu dan mawar putih sangat cantik untuk hiasan hantaran...mengikut kreativiti masing2 kan macam mana hantaran tu digubah...bagi yang pandai mengubah, dapat la jimatkan kos majlis yang paling bermakna dalam hidup kita..... :)



Tak lupa juga cenderahati untuk para tetamu sebagai tanda ingatan....
Home made chocolate ye...
Sesuka hati je nak tambah cikit...heeeee  :)

Walaupun angan2 saya ni tak berapa nak grand..tp cukup la sekadar kenangan sederhana sekali seumur dalam hidup....Jangan terlalu membazir dan tidak membebankan kedua2 keluarga terutama en suami yang akan menghadiahkan wang hantaran...
Yang paling penting kehidupan selepas berumah tangga....
SEKIAN  =)


sshhuuuttt :: moga panjang jodoh kita my en.sayang ;)


Your flash banner maker

1 comment:

Dania Dee said...

bila nak kawin nih...